A mai világban elhivatott és lojális munkaerőt találni az egyik legnagyobb kihívása a vállalatoknak. Nem beszélve a jó munkaerő megtartásáról, főleg ha még iparági szaktudással is rendelkezik. Tetőzi a problémát még a szűkülő korfa, a munkaerő piacra frissen belépő fiatalok emocionális és egzisztenciális motivációinak kielégítésével kapcsolatos erőforrások biztosítása, a munkáltatók és fiatal munkavállalók közötti generációs különbségekből eredő kommunikációs szakadékok.

Munkáltatói oldalról tapasztalatunk szerint igen gyakran előfordul, hogy a munkajogi jogviszonnyal összefüggő jogszabályi változásokat akár csak kapacitás hiányában is, de nem követik nyomon, vagy nem építik be belső szervezeti működési szabályaikba.

És ekkor még nem beszéltünk azokról az ügyekről, amikor a felek hosszú távú munkajogi jogviszonyának alakulásakor nem számoltak például azzal, hogy a dolgozó valamilyen olyan értéket hoz létre a cégnél, amely jelentős piaci előnye lehetne a vállalatnak, de arra igényt nem tarthat munkajogi rendelkezés hiányában.

Hogyan oldják fel a konfliktust a felek jog- és sportszerűen?

Irodánk gazdasági szervezeteken belüli konfliktus kezelési eljárásai során a SIT (Solve it Together) módszertanát alkalmazza, mely képes feloldani, kezelni és akár meg is oldani a szervezeten belüli konfliktusokat, amelyről itt olvashat bővebben. E módszertanunkat például szervezet fejlesztéssel, vállalat irányítási rendszerek bevezetésével egybekötött olyan projektek során is alkalmazzuk, ahol szükséges a munkavállalók, különböző osztály/részleg vezetők bevonása, a konfliktusok mögött meghúzódó különbségek kiegyenlítése, a szervezeten belül horizontálisan és vertikálisan is foglalkoztatottak érdekeinek összehangolása.

  • Kezelt ügyek száma: 9
  • A legtöbb fél eddig egy ügyben: cca. 340 fő
  • Eredményesség: 80%
  • Átlagos eljárási idő: 4-6 hónap.
  • Költség a bírósági eljárásokhoz képest: cca. 1/20-ad.